.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت

سرور مجازی و سرور اشتراکی از جمله سرورهای پرکاربرد هستند که افراد برای سایت‌های خود از آنها استفاده می‌کنند. هرکدام از این سرورها مزایای خاص خود را دارند. به همین دلیل افراد برای اینکه بتوانند بهترین و مناسب‌ترین آنها را خریداری کنند؛ باید با این مزایای آشنا شده و در نهایت آنها را باهم مقایسه کنند.

سرور مجازی و سرور اشتراکی به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارند؛ باید بر اساس نوع سایت و میزان ترافیک آنها تهیه شوند. در ادامه این مطلب، سرورهای مجازی و اشتراکی را به همراه ویژگی آنها معرفی خواهیم کرد را معرفی کرد. همچنین در نهایت به طور کامل آنها را باهم مقایسه می‌کنیم تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای سایت خود تهیه کنید.

سرور اشتراکی چیست؟

سرور اشتراکی یا هاست اشتراکی، ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع سرویس میزبانی وب است که کاربران می‌توانند آن را برای سایت خود خریداری کنند. باتوجه‌به اسم این سرور می‌توان حدس زد که چگونه کار می‌کند. سرورهای اشتراکی توسط شرکت ارائه‌دهنده به چندین بخش مختلف تقسیم شده و هرکدام از آنها را در اختیار یک سایت مشخص قرار می‌گیرد. برای مثال ممکن است روی یک سرور اشتراکی بیش از 100 سایت قرار بگیرند.

هرکدام از سایت‌هایی که از سرور اشتراکی استفاده می‌کنند؛ مقدار مشخصی از منابع را در اختیار می‌گیرد. به همین دلیل بیشتر سایت‌های کوچک و متوسط از آن استفاده می‌کنند.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps، ترکیبی از هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است. این سرورها به‌وسیله تکنولوژی مجازی‌سازی، به چندین vps تقسیم شده و هرکدام در یک محیط ایزوله قرار می‌گیرد. کسانی که این نوع از سرورها را تهیه می‌کنند؛ در محیط خود آزادی عمل داشته و قادر خواهد بود که تغییراتی ایجاد کنند.

این نوع از سرورها مانند سرور اشتراکی منابع محدودی در اختیار دارد؛ اما کاربرانی که از سرور مجازی استفاده می‌کنند؛ دسترسی ریشه داشته و می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند.

تفاوت سرور اشتراکی با سرور مجازی

همانطور که در مقاله ی ده مزیت سرور مجازی ویندوز برای کسب و کار شما گفتیم، سرور اشتراکی و سرور مجازی از خصوصیات و قابلیت‌های مختلفی برخوردار هستند. کسانی که قصد خرید این سرورها را دارند؛ ابتدا باید مقایسه‌ای در بین آنها انجام دهند و سپس بر اساس این مقایسه بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. در ادامه مهم‌ترین تفاوت‌های سرور اشتراکی و مجازی را بیان خواهیم کرد.

تفاوت در منابع سرور

استفاده از سرور اشتراکی باعث می‌شود که منابع سرور را با سایر سایت‌ها شریک شوید. اما این مسئله در سرور مجازی وجود ندارد. یعنی کاربرانی که سرور مجازی را انتخاب می‌کنند؛ فضای اختصاصی و منابع بیشتری در اختیار می‌گیرند.

تفاوت در عملکرد

همان‌طور که گفتیم؛ سرورهای مجازی منابع بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همین امر باعث شده که عملکرد آن بهتر باشد و از آن برای سایت‌های پر ترافیک استفاده شود. اما سرور اشتراکی به دلیل محدودیت منابع، برای سایت‌های کوچک و کم بازدید مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت در سطح امنیت

میزان امنیت سرورها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که کاربران به آن توجه می‌کنند. اگر به دنبال امنیت بالا هستید؛ باید از سرور مجازی استفاده کنید. ازآنجایی‌که سرور اشتراکی همسایه‌های زیادی دارد؛ درصورتی‌که یکی از سایت‌ها با مشکل امنیتی مواجه شود؛ سایر سایت‌ها هم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. پس نتیجه می‌گیریم که سرور اشتراکی امنیت کمتری به نسبت سرور مجازی دارد.

تفاوت در میزان قیمت‌ها

به دلیل اینکه سرورهای اشتراکی نیازی به نگهداری ندارند؛ پس لازم نیست هزینه بالایی برای آنها پرداخت کرد. پس اگر به دنبال یک سرور اقتصادی هستید؛ سرور اشتراکی گزینه مناسب‌تری نسبت به سرور مجازی است.

تفاوت در میزان انعطاف‌پذیری

سرور اشتراکی برای سایت‌هایی که به‌مرورزمان توسعه می‌یابند مناسب نیست. چون این سرورها انعطاف‌پذیری ندارند. اما در طرف مقابل سرور مجازی انعطاف‌پذیر بوده و کاربر قادر خواهد بود منابع بیشتری را در اختیار بگیرد.

تفاوت در مدیریت سرور

یکی دیگر از تفاوت‌های سرور مجازی و اشتراکی در مدیریت آنها است. سرورهای اشتراکی نیازی به مدیریت ندارند و شرکت ارائه‌دهنده این کار را انجام می‌دهد. اما برای نگهداری سرور مجازی باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

جمع‌بندی

سرور اشتراکی و سرور مجازی از آن دسته سرورهای بسیار محبوب هستند که کاربران از آنها برای سایت خود استفاده می‌کنند. هرکدام از این سرورها خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل برای انتخاب بهتر و مناسب‌تر، باید مقایسه کاملی میان آنها انجام داد.

در این مطلب به طور کامل سرور مجازی و سرور اشتراکی را باهم مقایسه کردیم تا با اطلاعات بیشتری گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اگر درباره این سرورها و تفاوت آنها سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نرگس
ت : پنج شنبه 15 دی 1401
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید

لینک وبلاگ

 

خانه

 

صفحه اصلی

 

وبلاگ

 

لینک صفحه اول

 

 

 

پشتیبانی